سه پیشنهاد جلسه اضطراری شورای سنجش و پذیرش دانشجو به شورای عالی انقلاب فرهنگی جزییات و ساعت طرح ترافیک از ۱۶ فروردین ۱۴۰۴ روش‌های پرداخت زکات فطره اعلام شد ممنوعیت تردد کلیه وسایل نقلیه از مرزن آباد به سمت تهران از دقایقی قبل آغاز ثبت نام میهمانی و انتقال دانشجویان از ۱۵ فروردین صدور حکم سنگین برای ۹ متهم فساد در شورای شهر سردشت تدوین اساسنامه مدارس مجازی/ برنامه وزارت آموزش و پرورش در حوزه هوش مصنوعی ورود سامانه بارشی از شمال غرب و غرب کشور امروز و فردا چطور با ChatGPT عکس‌هایمان را به سبک انیمیشن‌های استودیو «جیبلی» درآوریم؟ ۵۰۵ جانباخته و ۱۲ هزار مجروح در ابتدای طرح نوروزی در کشور سازمان نظام پرستاری: کمبود ۱۰۰ هزار پرستار در بیمارستان‌های کشور مرکز مدیریت راه‌های کشور: تردد ۲۱.۶ میلیون خودرو در موج اول سفر‌های نوروزی برخورد قضایی با عوامل انتشار کلیپ خارج از شئون از یک کنسرت تشریح وضعیت ترافیکی جاده‌ها و محور‌های مسدود در روز جمعه ۸ فروردین هواشناسی ایران امروز ۱۴۰۴/۱/۸؛ بارندگی و وزش باد در ۱۱ استان

تکلیف آموزش حضوری در دانشگاه فرهنگیان روشن شد

رئیس دانشگاه فرهنگیان به تبیین شرایط موجود، الزامات و باید‌ها و نباید‌ها برای از سرگیری آموزش حضوری در دانشگاه پرداخت.
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۲ - ۰۴ بهمن ۱۴۰۰ - 2022 January 24
کد خبر: ۱۱۹۱۱۶

به گزارش راهبرد معاصر، دکتر حسین خنیفر در سی و یکمین اجلاس سراسری مدیران استانی و ستادی که با موضوع " تمهید و هماهنگی سراسری برای آموزش حضوری دانشگاه فرهنگیان در نیمسال دوم" صبح امروز یکشنبه سوم بهمن ماه ۱۴۰۰؛ در پردیس نسیبه تهران برگزار شد، با بیان برخی مطالعات و گزارش‌های جهانی پیرامون نحوه از سرگیری آموزش در دنیا در دوران بحران همه گیری کرونا، اظهار کرد: در این مطالعات و تحقیقات، آمده است که آموزش آخرین گزینه برای تعطیلی و اولین گزینه برای بازگشت به شرایط عادی باید باشد.

وی به تبیین شرایط خاص همه گیری کرونا پرداخت و افزود: دوره بحران کرونا، زمان ایست کامل به بشریت، ورود از فضای مجازی حاشیه‌ای به فضای مجازی مطلق، ایجاد مشکلات جدی برای آموزش، اقتصاد و گردشگری، ورود معلم از فضای بسته کلاس به فضای مجازی، ایجاد سبک زندگی اینترنتی و تغییر و تحول گسترده در عادت‌های زندگی است.



رئیس دانشگاه فرهنگیان با اشاره به جلسات متعدد برگزار شده در وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری و آموزش و پرورش در خصوص تصمیم گیری درباره آموزش در دانشگاه‌ها و مدارس، تصریح کرد: در این جلسات پیشنهاد‌هایی برای از سرگیری دانشگاه‌ها مطرح شد که، از سرگیری کامل، عدم از سرگیری، از سرگیری تدریجی و گام به گام، از سرگیری عمومی مشروط، از سرگیری عمومی بدون اجبار و از سرگیری ترکیبی و تفویض اختیار به استان‌ها با توجه به شرایط از جمله آن‌ها بود.


به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان، وی در پایان به بیان مطالبی در خصوص از سرگیری آموزش در دانشگاه از جمله نگرش به فضای مجازی از نگاه جبرانی به جایگزینی؛ استفاده از ظرفیت‌های موجود، پنهان و مغفول؛ تمرین آمادگی برای از سرگیری آموزش حضوری در مهر ۱۴۰۱؛ نظارت بر کیفیت آموزش؛ جبران آموزش و خلا‌های معنوی و فرهنگی؛ ضرورت حضوری شدن امتحانات؛ استفاده از تجارب دانشگاه‌های دیگر؛ بهره گیری از ظرفیت‌های استانی؛ بهره مندی از روش‌های ترکیبی و ضرورت رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و ایمنی پرداخت./ایسنا

مطالب مرتبط
ارسال نظر